Wytyczne pedagogiczne

Centralna Komisja nadal przygotowuje moduły, skrzynka pocztowa pusta, no to idę po inspirację ‚wiadomo gdzie’. I tak to w najnowszym wpisie przeczytałem to:

 

Powinniśmy dzięki temu lepiej odczytywać, rozszerzająco interpretować uzyskane dane empiryczne. Kryterium analiz jest bowiem czynnikiem tworzącym znaczenie, a nie tylko rozdzielającym znaczenia.

 

Nie jestem przekonany, że rozumiem to, co przeczytałem, jednak zastanawiam się nad mocą takich wskazówek. A zatem zastanawiam się nad wpływem prominentnych naukowców. Pisałem tu o tym nie  raz, nie raz tu też były na ten temat dyskusje. Jednak tym razem mamy konkretne wskazówki, co trzeba robć w dyscyplinie. Na cytowanym blogu można oczywiście znaleźć, o czym już pisałem niedawno.

 

Gdy przeczytałem cytowany wpis, naszły mnie myśli o tym, ilu pedagogów już zastanawia się nad tym, jak wprowadzić interpretację rozszerzającą, ilu recenzentów będzie się zastanawiało, czy u doktoranta/habilitanta odczytanie jest wystarczająco rozszerzejące.

 

Sapienti sat.